Vanliga frågor (FAQ)

BETALNING
Betalning sker med kort eller mot faktura. Vid köp med kort debiteras ditt konto vid beställningstillfället. Vid fakturaköp skickar vi ut fakturan när varorna har levererats. Vi tar inte ut någon faktureringsavgift. Betalningen ska vara oss tillhanda senast 15 dagar från fakturadatum. Vid försenad betalning tas lagstadgad påminnelseavgift samt dröjsmålsränta om 18 procent ut. Sedvanlig kreditprövning sker före leverans.

När du betalar med kort hanteras betalningen av vår betalningspartner DIBS Payment Gateway (http://www.dibs.se) för att garantera snabb och säker betalning. Så här går det till:

- När du valt ut de produkter du vill handla väljer du ”VISA”, ”Mastercard”, eller ”Diners Club” som betalningsmetod. Fyll i företagsuppgifter och klicka på "Fortsätt" för att fylla i leveransinformation.
- Du länkas sedan över till DIBS säkra betalningsserver, där du anger kortnummer, giltighetsdatum och CVC-kod.
- Ditt kortnummer skickas genom en starkt krypterad uppkoppling direkt till din bank. SwedOffice.se har inte tillgång till någon information angående ditt kort eller din bank. DIBS secure server software (SSL) är industristandard och det bästa idag tillgängliga programmet för säkra affärstransaktioner. En kontroll görs att kortuppgifterna stämmer samt att det finns pengar på kontot.
COOKIES
SwedOffice.se använder så kallade "cookies" av strikt tekniska skäl för att underlätta och förbättra ditt besök på vår webbplats. Vi informerar om detta i enlighet med lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.

En cookie är en textfil som sparas på din dators hårddisk. Våra cookies innehåller ingen personlig information utan används enbart för att hålla reda på de varor du har valt samt för mätning av besöksantal.

Om du inte accepterar lagring av cookies kan du stänga av detta i din webbläsares säkerhetsinställningar. Om du stänger av cookies kommer kundvagnen på SwedOffice.se inte att fungera och din beställning kan inte genomföras.

Hur man aktiverar cookies varierar mellan olika webbläsare. Gemensamt är dock att du ska leta efter "Tillåt Cookies" eller "Aktivera Cookies". För mer information om just din webbläsare se dess hjälpfiler.
FÖRBEHÅLL
Vi reserverar oss mot eventuella felaktigheter på webbplatsen, utgående artiklar samt slutförsäljning.
GLÖMT LÖSENORD
Om du har glömt bort ditt lösenord så klickar du på ikonen ”Glömt lösenord?” i menyn till höger på sajten och fyller i din e-mail i formuläret. Bekräfta genom att trycka på ”Skicka”, så skickar vi en länk till din mail där du själv kan välja ditt nya lösenord.
HANDLA
Du börjar handla på www.swedoffice.se genom att direkt välja produkter och sedan fylla i vissa obligatoriska kunduppgifter när du ska betala vid kassan, eller genom att du först registrerar dig som kund hos www.swedoffice.se, och sedan väljer produkter:
1. Klicka på länken "Ny kund"
2. Registrera dig som företag. Avsluta registreringen genom att klicka på knappen "Registrera".
3. Du får direkt en bekräftelse på din registrering med användarnamn och lösenord via e-mail.

Om du redan är kund hos www.swedoffice.se:
1. Fyll i användarnamn, lösenord och tryck på ”Logga in”.
2. Välj valfria produkter och bekräfta varje köp genom att klicka på "Köp".
Om du vill ta bort en produkt från kundvagnen så klickar du på ”Ta bort” i din kundvagn. När du genomfört din ändring så uppdateras din kundvagn automatiskt.
3. Klicka därefter på "Till kassan" vid ”Kundvagn” uppe till höger.
4. Välj betalsätt, dvs kort- eller fakturabetalning, och klicka på ”Fortsätt”.
5. En bekräftelse på ditt köp kommer därefter direkt via e-mail.

Dina personuppgifter behandlas enligt svensk personuppgiftslag. Läs mer om villkoren under "Person- & Företagsuppgifter".
HITTA PRODUKTER
För att hitta en vissa produkt använder du dig av produktgrupperna i vänstra menyn "Produkter" och letar rätt på det du vill köpa, alternativt använder du sökfunktionen "Sök" uppe i vänstra hörnet på sidan eller letar i den alfabetiska listan "Produkter A till Ö" längst ned i vänstra menyn.

Om du inte hittar den produkt du söker, kontakta SwedOffice.se kundtjänst eller ring 08-24 50 55. Vi kan vanligtvis erbjuda dig det du söker även om produkten saknas på vår webbplats.
LEVERANS
Dina produkter skickas direkt till din leveransadress i Sverige. Om du valt att betala mot faktura skickas den i pdf-format per e-mail. Normal leveranstid för lagerförda varor är 1-2 arbetsdagar. Beställningsvaror har vanligtvis längre leveranstid.

Vi har fri frakt på beställningar från 500 kronor exkl moms. Hos www.swedoffice.se lönar det sig att beställa flera varor samtidigt. Vid beställningar under 500 kronor exkl moms är fraktkostnaden 59 kronor. Vissa större varor levereras till lastkaj, godsmottagning eller gatuplan.

Köparen har ansvaret för att leverans- och faktureringsuppgifter meddelas SwedOffice.se vid förändringar. Vid frågor om leverans av din order kontakta kundtjänst.
ORDERÄNDRINGAR
Om du vill ändra något i en order, t ex avbeställa eller komplettera, ska du kontakta kundtjänst eller 08-24 50 55. Ange alltid ditt beställningsnummer för den order ändringen gäller. Om ordern inte har vidarebefordrats till vårt lager kan den fortfarande annulleras. Vi processar din order snabbt och därför är det bråttom om du vill avbeställa.
PERSON- & FÖRETAGSUPPGIFTER
När du handlar på www.swedoffice.se uppger du information som exempelvis personnamn, företagsnamn, adress och telefonnummer, och i samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig.

Vi behöver ditt organisationsnummer för att kunna försäkra oss om att ditt företag inte har betalningsanmärkningar samt att dina företagsuppgifter är korrekta. Detta är viktigt för att säkerheten ska vara så hög som möjligt.

Vi behandlar dina personuppgifter och företagsuppgifter med högsta försiktighet och garanterar, i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL 1998:204), att dina kunduppgifter endast används av www.swedoffice.se. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall vår kundtjänst.

För ytterligare information kring vår sekretesspolicy Läs hela PDF-dokumentet
PRISER
Alla priser anges i SEK och exklusive moms. Vi förbehåller oss rätten att justera priser och avgifter på grund av valutaförändringar, råvaruprisförändringar eller annat som ligger utanför vår kontroll. Exempelvis kan priser på bläckstrålepatroner och lasertoners variera något beroende på bland annat valutakurs. För aktuella priser gå in på www.swedoffice.se. SwedOffice.se reserverar sig för eventuella fel.
PRIVATPERSONER
Vi vänder oss till Företag, Föreningar, Församlingar, Organisationer, Skolor och Offentlig sektor. Samtliga priser anges exklusive moms och köp- och leveransvillkor gäller för företag. Privatpersoner kan inte beställa.
RETURER, REKLAMATIONER & GARANTIER

Returer
Retur av fakturerade oskadade varor ska ske inom 20 dagar från ankomstdag med varan i originalskick och originalförpackning. Frakt betalas av köparen. En beställningsvara har begränsad returrätt och en specialbeställd vara har ingen returrätt alls. Kontakta vår kundtjänst för mer information om tillvägagångssätt.

Reklamationer
Reklamation av felleveranser eller felaktiga varor skall ske inom 7 dagar från ankomstdag. Kontakta vår kundtjänst för mer information om tillvägagångssätt. Transportskador måste anmälas på ankomstdagen, helst direkt till transportören vid mottagandet.

Garantier
SwedOffice.se sortiment omfattas av våra leverantörers garantier. Kontakta kundtjänst för specificering.
JA TACK!